2012-09-20(17.00)

Har fått svängar av panik upprepande. Nu har det äntligen börjar försvinna. Sjukt glad över det. S räddade mig med att visa mig tomorrowland, Hoppas vi får tag i biljetter! Kommer bli den perfketa festivalen för att fira hur bra vi börjar må + min vackra kropp jag kommer ha då!

Yeah hade ett litet snesteg. Min vikt kommer vara helt stilla nu denna veckan. Kunde ej hålla mig i skolan. Åt ett jävla bröd. Det kommer INTE hända igen. Inte efter nu när jag vet vilken effekt det har på mitt sinne.  Det var i Onsdags jag åt det. Efter vår 80mins idrott sprang jag på bandet när jag kom hem.

Tänker hur löjligt det är att må dåligt över lite panik. Jag tänker tillbaka på hur nära jag var psykos då. Konstant hände det att jag kunde prata med någon, sedan stanna allt upp och jag kom ej ihåg vart jag var, vem personen framför mig har för kontakt med mig eller vad vi pratat om. Såg världen igenom en stor svart skugga som alltid var mellan mitt tillvarotillstånd och det yttre. Människor kanske inte tror att det är möjligt att leva så som det visas på videor eller pratas om. Vi är alla människor, vi kan hamla i så stora hål att hjärnan kan spela upp en mardröm för en och tvinga en leva den. Bablabla!.. haha nu börjar jag prata av mig. Skönt..
Jag vet att jag lever nu.
Jag är verklig.


En annan sak! Om man är vegiterian så äter du ju fan inte kött för att du inte "gillar kött". Nämner inga namn. Men seriöst "-Detta köttet är så gott att till och med jag äter det, och jag är vegiterian!". Wtf?
En vegiterian nekar köttet för hur det är behandlat i den stora industriella massproduktionen. Det är enda andledningen jag kan tänka mig? Så att äta jagat och ifrån gårdar med höns om man ska ha ägg. Sånt tycker jag är helt okej.
Vegiterianer, Varför äter inte du kött?

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är ju vegan (så avstår ju även från mjölk och ägg) numera men alltså, det är ju inte för att man INTE tycker om kött - det finns ju köttsubstitut/ersättning. Men mest är det ju för djurens rätt till ett liv utan att bli mördade/slaktade och att de ska slippa slava och födda fram onaturligt många ungar för att sedan skiljas från dessa. Och de ska slippa bli en väska/jacka/ett par skor eller ett par strumpor.

Men även för att det är nyttigt och hälsosamt men den mest prioriterade anledningen är djurens rätt, definitivt.

Ps. Vem säger så?

Svar: Ahh tack :3!En i min klass. Hahah hoppas ingen kan se detta.
rthipanda.blogg.se

2012-09-20 @ 18:20:12
Postat av: Virvelvindsflickan

Dumma mig!!! JAG som är "anonym".
/Tamme

2012-09-20 @ 18:21:42
URL: http://envirvelvindsflicka.blogspot.com
Postat av: selina

det var det jag misstänkte med. fokusera inte på träningen! äta mindre springa mer funkar INTE. du kan inte snabbspola över att du ätit ngt du inte ska. jag åt godis typ varje vecka innan och jag gick ner i vikt ändå! det är så många som tänker för mkt på vad de ska äta och får ångest för man gjort ett sne steg. typ " ops jag ät en blåbärs paj, nu måste jag springa 1 mil". ta det med ro och lägg fokus på att må bra och älska dig själv och ditt skinn. "stop focusing on being skinny. if you clean up your diet and exercise regularly, your weight will take care of itself"

Svar: Vet att jag går ner hela tiden. oavsett om jag tränar eller ej. Men jag vill att det ska gå fortare bara haha. Och maten har jag inga problem med alls. älskar maten :)
rthipanda.blogg.se

2012-09-20 @ 21:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0