2012-09-22(18.06) (3 veckor in LCHF)

Ätit lchf i 3 veckorna nu. Den 1e ska jag väga och mäta mig så ni kan få följa mina förhoppningsvisa framsteg. Känner mig inte stressad över att jag inte kommer att ha gått ner något/ minskning i cm, första veckan rasar man i vikt. Sen kan det gå väldigt långsamt, men jag mår super med mina matvanor. och tycker faktiskt det är kul att tvinga sig själv att motstå godsaker,mjölk, mjöl, pastaRisPotatis och socker över huvudtaget! En bit mörk choklad känns bättre :).

Börjar känna det är OTROLIGT onödigt att äta något som inte är bra för dig eller som mättar. varför dricka juice som bara är socker och E-medel när man kan dricka grädde som bara är fett som du blir smal av, blir otroligt mätt. :3. Efter det glaset behöver jag ej äta något på flera timmar! 

Men som sakt. Man är så van vid att om du äter en DIET, så måste då äte lite och lågt fett vilket resulterar du blir hungrig, då åter står endast kolhydraterna, och igenom att äta kolhydrater blir du endast mätt för ögonblicket. Du kanske rasar i vikt. Men du klarar inte fortsätta leva på ett sätt du ej är tillfrids med. Och när du och din kropp inte klarar mer slutar du, och du går upp dubbelt så mycket som du gick ner.

Jag Älskar att äta som jag gör, HUR mycket jag vill, men man blir jäkligt mätt så svårt att äta hela tiden haha, men om man vill kan man ju :).

Det är en stor process att gå igenom i tankarna. Har lärt mig om den löjliga fett skräcken. Men tror ni att mättat fett , de som neadertalarna åt gjorde dem tjocka? Och tror ni att Light saker som ersätter det mättade fettet med E-medel är bra för oss :S? Men okej, många vuxna var uppfödda när myten om att fettet är farligt kom. Men var inte en av de "gammla hundar kan inte lära sig sitta" Öppna er till fakta och inte antagningar.




Jag går ner i vikt igenom att tänka så här! (Allt är sann fakta.)
1. Maten kommer först. Var inte rädd för fettet, bli mätt så blir du smal!
2. Jag behöver inte träna för att gå ner i vikt. Om jag skulle fuska med dieten minsta lilla, så stannar min vikt minskning i fler tal dagar.
3. Sist kommer min träning. Behöver ALDRIG må dåligt över att jag inte orkar träna, kommer ändå falla i vikten.
4.(citat ifrån Selina, sjukt bra sagt!)
Du kan ALLTID hoppa en träning för du har ätit bra,
Men du kan ALDRIG äta dåligt för att du har tränat!
Så tro inte att om du skulle ta en godis, att om du tränar 2 h så är det borta och du kan börja gå ner igen efter det. Kommer stå stilla länge. 

För er som vill veta vad jag har gett upp för mat:
*Mjölk
*Mjöl(bröd, knäckebröd, mjöl baserad sås m.m)
*potatis
*Ris
*Pasta
*Socker
*Margarin och omättade smörer. 
*underjordigska grönsaker (ex. morötter)
*Frukt (folk tror det är bra, men det är bara socker, 5 äpplen = 0,5 l Coca Cola.

Kommentarer
Postat av: Selina

Häärligt! Men om man fuskar vet jag inte om det står still. Men du blir iaf inte av med vätskevikten på ett par dagar. Du går nogfortfarande ner.(om du fuskar typ nån dag och inte flera dagar i veckan,jag gick ner 7kg och jag åt godis varannan helg och ibland varje. Så det går men jag var fysisk aktiv så vet inte om det spela ngn roll. Men inget jag rekomenderar det är rent gift för kroppen. Jag är super strikt nu. Stor skillnaf) Men long way back to ketos! Och det är då du är fettdriven och bränner mest!

2012-09-23 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0